Prema naučnoj studiji Barclaycarda, ljudi koji se zbog neke muzike/pesme naježe tokom žurke formiraju jače odnose, uspešniji su, srećniji i zdraviji od onih kod kojih to nije slučaj.
Studija, koju je vodio Matthew Sachs, istraživač sa Univerziteta Harvard, uz Robina Murphyja, profesora eksperimentalne psihologije na Univerzitetu u Oxfordu, otkrila je da se više od polovine Britanaca naježi tokom zabave uživo, a oni koji iskuse taj osećaj imaju tendenciju da budu uspešni – postižu više ocene i zarađuju 12% više od onih koji to ne čine.
Istraživanje je održano 2018. na festivalu Reading & Leeds, a u studiji su učesnici gledali nastup uživo dok su nosili uređaj za praćenje kako bi testirali svoje fiziološke reakcije, uključujući otkucaje srca i kretanje na muziku. Istovremeno je sproveden niz psihometrijskih testova kako bi se otkrilo ko doživljava ‘trenutak naježivanja’ i šta to govori o vama.
Govoreći o istraživanju, Murphy je rekao: “Fenomen naježivanja nas je intrigirao dugi niz godina, a mogućnost testiranja učesnika u živom okruženju zasigurno je dala nešto podsticaja za razmišljanje”.
“Rezultati Barclaycard studije prvi su koji pokazuju različite crte ličnosti koje karakterišu ljude koji doživljavaju ovaj osećaj. Dokazi takođe sugerišu da istinska povezanost sa zabavom i reakcija na to utiče na naš celokupni osećaj dobrobiti i raspoloženja.”
IZVOR: Klubskascena.hr