Andrew Meller : “Prevelikim egom anuliramo jedni druge”

autor Nikola Đikić

U jednoj elektrani, u jednom pogonu postoji jedan ventil koji se zvanično zove “Muller”, ali među radnicima je bio popularan kao Meler i stalno se kvario. Junak naše priče se često šetao do tog Melera i proveravao da li radi i to je toliko često radio da mu je na kraju taj naziv Meler i ušao u glavu. Kako je naš junak tržio svoje umetničko ime, rešio je da mu elektrana u kojoj radi bude kuma. Uzeo je prezime Meller, po gore pomenutom ventilu, a kako se junak naše priče zove Andreja, nekako prirodno je bilo da za miks pult stane kao Andrew Meller.

Poznavaoci domaće scene svesni su da naši DJ-evi sa svojim kvalitetom mogu da stanu rame uz rame sa strancima, ali su nekako uvek rangirani kao druga liga. Dakle, našim artistima ne fali kvalitet, već im fali podrška celokupne scene.

“Trend na našoj sceni među organizatorima je da se akcentuju strani DJ-evi, a to je prema mom mišljenju velika greška, jer tada oni plaćaju ogromne cifre za većinu imena koja se traže, a kada bi domaćim DJ-evima uradili marketing kao i strancima, dobili bi win-win situaciju“, rekao nam je Andrija i dodao: “Moje mišljenje je da imamo šta da ponudimo, ali da imamo i prevelik ego, zbog koga jedni druge faktički anuliramo.”

Domaći DJ-evi odavno su zaslužili taj momenat da kao headliner-i daju maksimum pred svojom publikom. Takvi nastupi mogu odlično da se iskoriste u marketinške svrhe, a uz pomoć marketinga se lakše izlazi van naših granica.

“Mi imamo stvarno predivnu publiku, što se može videti na licima inostranih DJ-eva. Uvek je dobra atmosfera jer smo mi veseo narod, a baš ti veseli ljudi koji dolaze na žurke su naša prednost. Neki od njih su upoznati sa klabing tematikom, ali u masi stalno se pronalaze oni neinformisani, oni koji u tom trenutku otkrivaju nešto novo… i tako se kreira nova publika“, podelio je sa nama svoje viđenje stvari Andrew Meller.

Muzika je oduvek bila biznis, jer ona ima sve ono šta donosi novac. Zarada od prodaje albuma, nastupa, autorskih prava, sponzora… donosi novac ne samo izvođačima, već i organizatorima, buking agencijama, izdavačima…

“Meni se lično posmatranje muzike kao biznisa ne dopada, pa malo teže plivam u tome, zato i imam iza sebe menadžment i buking agenciju”, rekao nam je Andreja i dodao da smatra da je za izvođače veliki hendikep potpis za masovne buking agencije, agencije koje prodaju DJ-eve na tone.

“Potpisom za jednu takvu agenciju izvođač na većini festivala dobija isti honorar, ali nažalost oni koji nisu u tim agencijama ne mogu da se popnu na viši nivo, tačnije treba im baš mnogo vremena. Mislim da će se to promeniti u skorijoj budućnosti pogotovo posle ove trenutne situacije”, osvrnuo se na trenututno stanje Andrew Meller.

DJ-evi moraju da shvate da koliko god želeli da to bude drugačije… elektronska muzika je sastavni deo mejnstrima i kao takva sastavni je deo biznisa. Došlo je do trenutka kada DJ ne može sam da radi sve stvari vezane za svoju karijeru i tu se uključuju profesionalci iz drugih sfera a to su menadžment i buking agencije.

“U mom slučaju prebacivanje posla na menadžment i buking agenciju rezultiralo je vremenom. Sada više mogu da se vise bavim muzikom, jer mi je raspored što u privatnom, što u poslovnom životu katastrofalan. Agencija je tu da odredi realnu cenu naspram eventa i tvog trenutnog statusa, da ti dogovori nastup i odradi sve pripreme (transport, fakture i ostalo). Ti jednostavno ne razmišljaš o tome, što je sjajno. Takođe buking agencija te nudi većim festivalima i klubovima, ali ima i onih agencija koje te prodaju u paketu. Menadžment oblikuje artista, savetuje, ukazuje na greške, učestvuje u dogovaranju izdanja, šalje demo snimke i na direktnoj je vezi skoro svakodnevnoj sa artistom. Iskreno, široko je sve to, ali eto ukratko”, podelio je sa nama svoje viđenje stvari Andrew Meller.

The post Andrew Meller : “Prevelikim egom anuliramo jedni druge” appeared first on Svaštara.

Slični tekstovi

Ostavi komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.